بیمه ملت در سودآوری، رشدهای فوق العاده ای را ثبت کرد

بازتاب اقتصاد (baztabeghtesad.ir) : شرکت بیمه ملت در سال جاری در روند سودسازی خود تحول ایجاد کرده و توانسته است رشدهای قابل توجهی را در پایان شش ماهه در سودآوری در ترازنامه خود به ثبت برساند.

شرکت بیمه ملت که با نماد ملت( بیمه ملت) و سرمایه ۳۰.۶۵۷ میلیارد ریال در بازار سرمایه کشور فعال است اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای شش ماهه حسابرسی شده منتهی به پایان شهریورماه امسال را منتشر کرد که بر اساس آن، این شرکت بیمه ای در شاخص سود ناخالص فعالیت های بیمه ای رشد چشمگیر ۱۷۱۹ درصد را تجربه کرده و عدد این شاخص را به بیش از ۲.۵۴۳ میلیارد ریال رسانده است.

بر اساس این گزارش، بیمه ملت در سود عملیاتی هم با رشد ۳۷۵ درصدی رو به رو شده و در حالی که این رقم در پایان تایستان سال گذشته ۳۲۹ میلیارد ریال گزارش شده بود در پایان فصل دوم امسال به ۱.۵۶۳ میلیارد ریال رسیده است.

سود عملیاتی به ازای هر سهم بیمه ملت هم از ۱۱ ریال به ۵۲ ریال افزایش یافته که نشان دهنده جهشی ۳۷۳ درصدی است.

عملکرد مثبت بیمه ملت در بخش درآمدسازی و سودآوری باعث شده است که سود خالص شش ماهه این شرکت بیمه ای خصوصی، از ۵۴۶ میلیارد ریال در مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۱.۸۲۸ میلیارد ریال در پایان فصل گرم امسال برسد که حکایت از یک رشد ۲۳۵ درصدی دارد.

این سود خالص، سود خالص هم سهم بیمه ملت را با ۲۳۳ درصد افزایش از ۱۸ ریال در پایان شهریورماه پارسال به ۶۰ ریال در پایان دو فصل ابتدایی امسال افزایش داده است.

سود پایه هر سهم بیمه ملت نیز در پایان شهریورماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳۹ درصد بیشتر شده و از ۱۸ ریال به ۶۱ ریال رسیده است.

گزارش منتشره روی کدال سازمان بورس نشان می دهد که درآمد حق بیمه ناخالص این شرکت با ۳۷ درصد رشد از ۱۲.۸۶۹ میلیارد ریال در پایان تابستان ۱۴۰۱ به رقمی معادل ۱۷.۶۵۵ میلیارد ریال در پایان ششمین ماه امسال افزایش یافته است.

حق بیمه ناخالص( سهم نگهداری) بیمه ملت هم در پایان تابستان سال گذشته ۹.۵۴۸ میلیارد ریال بوده که با جهشی ۵۰ درصدی، عدد ۱۴.۳۴۱ میلیارد ریال را در  پایان شهریور سال جاری رو به روی این شاخص نشانده است.

درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای در شرکت بیمه ملت هم با ۵۳ درصد افزایش از ۱.۰۵۴ میلیارد ریال به ۱.۶۰۸ میلیارد ریال، درآمدهای بیمه ای آن با ۵۳ درصد رشد از ۱۰.۸۴۴ میلیارد ریال به ۱۶.۵۴۷ میلیارد ریال و سایر درآمدهای بیمه ای این شرکت با ۱۴۷ درصد جهش از ۲۴۲ میلیارد ریال به ۵۹۷ میلیارد ریال رسیده است.

گزارش منتشره حاکی است که جمع دارایی های بیمه ملت هم ۷ درصد بیشتر شده و از ۹۹.۱۲۲ میلیارد ریال در پایان تابستان سال گذشته به ۱۰۶.۳۶۲ میلیارد ریال در پایان دومین فصل امسال افزایش یافته است.