استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

گزارشی از بازار زغال‌سنگ حرارتی

بازتاب اقتصاد (baztabeghtesad.ir) : در بازار زغال سنگ حرارتی آسیا، قیمت‌ها در بحبوحه مقاومت خریداران نسبت به سطوح قیمت فعلی و تقاضای ضعیف مصرف‌کنندگان عمده به دلیل موجودی کافی در بنادر ثابت ماند.

در بازار هند، خریداران محتاطانه عمل کردند و انتظار کاهش قیمت بالقوه را داشتند که دلیل آن عدم علاقه به زغال سنگ حرارتی وارداتی بود. اگرچه درخواست هایی برای زغال سنگ متوسط CV از صنایع آهن اسفنجی وجود داشت، تقاضا به طور کلی کم بود. فعالان بازار به یک بازار محدود اشاره کردند که نشان دهنده تردید خریدار است زیرا آنها شرایط قیمت گذاری مطلوب تری را پیش بینی می کردند.

دسامبر معمولاً ماهی با کمترین حجم معاملات است و فعالیت نقطه ای در بازار زغال سنگ حرارتی فیزیکی نیز کاهش قابل توجهی را تجربه می کند.

هند با ۲.۳۴ میلیون تن در نوامبر ۲۰۲۳ بزرگترین خریدار زغال سنگ آفریقای جنوبی بود که در مقایسه با ۲.۴۳ میلیون تن در اکتبر ۴ درصد کاهش داشت.

قیمت آهن اسفنجی

قیمت آهن اسفنجی در ۸ دسامبر ۲۰۲۳ به میزان ۵۰۰ INR در هر تن افزایش یافت و به ۲۷۰۵۰ INR در هر تن رسید. رزروهای فعال در سراسر مناطق دیده شده است.

Transnet ظرفیت ریلی را برای مقابله با کاهش صادرات افزایش می دهد

Transnet، شرکت راه‌آهن و بنادر آفریقای جنوبی، قصد دارد ظرفیت صادرات زغال‌سنگ را با افزودن ۱۴ قطار اضافی در هفته از دسامبر ۲۰۲۴ افزایش دهد. این موضوع چالش‌های حمل‌ونقل ناشی از ظرفیت ناکافی ریلی را برطرف می‌کند. از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳، ترنس نت ۳۹.۴۳ میلیون تن زغال سنگ به RBCT حمل کرد که نشان دهنده نرخ سالانه ۴۷.۴۴ میلیون تنی است که کمتر از ۵۰.۳۵ میلیون تن در سال گذشته است، که به دلیل سرقت کابل و خرابکاری زیرساخت‌ها که حمل و نقل کالاهای فله را مختل می کند، پایین ترین سطح خود را در ۳۰ سال گذشته نشان می دهد.

طبق گفته منابع، قیمت‌های زغال‌سنگ در بنادر آفریقای جنوبی تا حد زیادی ثابت ماند و در حال حاضر ۸۲ دلار در هر تن فوب برآورد می‌شود.

چشم انداز

پیش بینی می شود قیمت زغال سنگ حرارتی آفریقای جنوبی شاهد روند نزولی در بحبوحه افزایش تولید داخلی و مقاومت خریداران به سطوح فعلی باشد. با این حال، کمبود مواد CV کم و افزایش ظرفیت Transnet ممکن است فشار قیمت رو به بالا وارد کند.