یک کلیک تا خودکشی!
فکام، رگولاتور بریتانیا، با استناد به گزارشی از سوی یک مؤسسه تحقیقاتی، هشدار داده است که موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو، داکداکگو و بینگ به دروازهای برای محتوای آسیبزننده و خودکشی تبدیل شده است.
به گزارش بازتاب اقتصاد، براساس تحقیق آقکام، از هر پنج نتیجه جستجوی عباراتی درباره خودآزاری، یک مورد چنین رفتارهای مضری را تحسین یا ترغیب میکند. همچنین این چنین محتواهایی در بخش تصاویر موتورهای جستجو نیز یافت میشود. آفکام هشدار میدهد که محتواهایی که به تمجید یا ترغیب خودآزاری و خودکشی میپردازند، بهطور گسترده از طریق موتورهای جستجو به ویژه برای کودکان زیر سن قانونی در دسترس هستند.
بر اساس گزارش فارس، موتورهای جستجو مانند گوگل بیش از ۸۰ میلیارد بازدید در ماه را در مقایسه با برنامه های اجتماعی مانند تیکتاک با کاربران فعال ماهانه حدود ۱.۷ میلیارد نفر دارند. آمودنا لازا، مدیر توسعه سیاست ایمنی انلاین آفکام گفته است: «موتورهای جستجو اغلب نقطه شروع انلاین مردم هستند و ما نگران هستیم که آنها میتوانند به عنوان دروازههای دسترسی به محتوای خودآزاری عمل کنند. خدمات جستجو باید عاری از هرگونه خطرات بالقوه به ویژه برای کودکان باشند.
محققان گزارش آفکام حدود ۳۷ هزار نتیجه را در پنج موتور جستجو مطرح تجزیهوتحلیل کردند. در نتیجه این تحقیقات مشاهده شد که ۲۲ درصد از نتایج جستجو، مستقیماً به محتوای مضر، همراه با دستورالعملهایی برای اشکال مختلف خودآزاری متصل میشدند و بدتر آنکه ۱۹ درصد این مطالب در صفحات ابتدایی قرار داشتند. همچنین در بخش جستجوی تصویر، ۵۰ درصد از نتایج محتواهای نامناسب را نشان دادند.
این گزارش احتمال میدهد که یکی از دلایلی که ممکن است برخی از این نتایج مضر توسط موتورهای جستجو بررسی نشود، این است که الگوریتم آنها ممکن است تصاویر خودآزاری را با عکسهای پزشکی و سایر رسانههای قانونی اشتباه بگیرند.
۵۸۵۸
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰