حضور غیرمنتظره جو بایدن در تیک تاک

کمپین انتخاباتی ریاست‌جمهوری «جو بایدن» برای جذب کاربران جوان به‌سمت شبکه اجتماعی تیک تاک رفته است.

به گزارش بازتاب اقتصاد، با توجه به اینکه تیک تاک متعلق به شرکت چینی بایت‌دنس است، برخی مقامات ارشد آمریکایی نگران این اقدام جو بایدن هستند. از سوی دیگر، بایدن در سال ۲۰۲۲ قانونی را امضا کرده بود که به موجب آن، اکثر دستگاه‌های دولتی نباید از این اپلیکیشن استفاده کنند.

براساس گزارش دیجیاتو، جو بایدن طی جریان مسابقه «سوپر بول» حساب کاربری جدیدی در تیک تاک ساخته است و در ویدیویی درباره این مسابقه صحبت می‌کند. راه‌اندازی این کمپین در تیک تاک باعث نگرانی‌هایی درباره امنیت ملی شده است. برخی از قانون‌گذاران آمریکایی به‌دلیل نگرانی از اینکه دولت چین می‌تواند به داده‌های کاربران دسترسی داشته باشد یا بر آنچه مردم در این اپلیکیشن می‌بینند تأثیر بگذارد، خواستار ممنوعیت آن شده‌اند.

تیک تاک نیز مدعی شده است که داده‌های کاربران آمریکایی را با دولت چین در میان نمی‌گذارد و اقدامات اساسی برای محافظت از حریم خصوصی کاربران خود انجام داده است.

«مایکل هاپکینز»، یک استراتژیست دموکرات که در کمپین‌های انتخاباتی «باراک اوباما» و «هیلاری کلینتون» کار می‌کرد، گفت که بسیاری از دموکرات‌ها با توجه به نگرانی‌های امنیتی داده‌ها، در استفاده از تیک تاک برای ارتباط با رأی‌دهندگان مردد بوده‌اند. او گفت که نامزدها باید با این واقعیت روبه‌رو شوند که این اپلیکیشن بستری است که در آن می‌توانند به مردم با هر جمعیتی دسترسی پیدا کنند.

تیک تاک ماه گذشته میلادی اعلام کرد که درحال‌حاضر ۱۷۰ میلیون آمریکایی از این پلتفرم استفاده می‌کنند، این رقم در سال گذشته میلادی ۱۵۰ میلیون نفر بود. با توجه به این رقم بسیار بزرگ، نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا هرچقدر هم که محافظه‌کار باشند، مسلماً از این پلتفرم برای ارتباط با طیف جوان‌تر رأی‌دهندگان استفاده می‌کنند.

تاکنون کمپین بایدن از افراد مشهور و اینفلوئنسرها برای رساندن پیام‌های سیاسی خود به جمعیت جوان‌تر استفاده کرده است. ارتباط با این جمعیت برای بایدن کلیدی است؛ چرا که سن او ۸۱ سال است و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از کسانی که انتظار می‌رود در ماه نوامبر ۲۰۲۴ (آبان ۱۴۰۳) رأی خود را به صندوق بیندازند، معتقدند که او برای ریاست‌جمهوری خیلی مسن است.

۵۸۵۸