این موتور ژاپنی روی دست هارلی دیویدسن زد/ عکس
برای بازار جهانی، سوزوکی و کاوازاکی (Kawasaki :کاواساکی) فراتر از هوندا و یاماها توانستهاند، در کلاس کروزرهای سنگین وزن حضور داشته باشند. این سبک موتورسیکلت، اساسا با محصولات ساخت هارلی دیویدسن و ایندین تعریف میشود اما برندهای ژاپنی طی ۴۰ سال اخیر، کابوس امریکاییها باقی ماندهاند.
به گزارش بازتاب اقتصاد، بزرگترین پیشرانهی موتورسیکلت در تاریخ ژاپن، مدل ۲۰۵۳ سیسی ارایه شده برای ولکان ۲۰۰۰ است. این محصول با عملکرد فنی بسیار خوب و قیمت پایینتر نسبت به محصولات مشابه ساخت برندهای امریکایی، شهرت یافت.
براساس گزارش پدال، برای بازار جهانی سوزوکی و کاوازاکی (Kawasaki :کاواساکی) فراتر از هوندا و یاماها توانستهاند، در کلاس کروزرهای سنگین وزن حضور داشته باشند. این سبک موتورسیکلت، اساسا با محصولات ساخت هارلی دیویدسن و ایندین تعریف میشود اما برندهای ژاپنی طی ۴۰ سال اخیر، کابوس امریکاییها باقی ماندهاند.
کاوازاکی ولکان ۹۰۰ کلاسیک مدل ۲۰۲۴
به عنوان مثال با بودجهی ۱۰ هزار دلار میتوان کاوازاکی ولکان ۹۰۰ سیسی (تصویر بالا) یا هوندا ربل ۱۱۰۰ سیسی را در بازار امریکا خریداری کرد. همچنین سوزوکی بولوارد ۸۰۰ سیسی، آستانه قیمت ۸ هزار دلاری دارد؛ اما برای مدلهای ارزانقیمت هارلی دیویدسن ساخت امریکا مثل نایتستر ۹۷۵ سیسی، شروع قیمت از ۱۴ هزار دلار است. هارلی دیویدسن اسپرتستر ۱۲۵۰ سیسی هم، آستانه قیمت ۱۶ هزار دلار دارد.
سوزوکی بولوارد ۱۸۰۰ مدل ۲۰۲۴
در کلاس کروزرهای سنگین، دو محصول ژاپنی چشمگیر دیده میشوند. هماکنون، سوزوکی بولوارد ۱۸۰۰ با قیمت ۱۵ هزار دلار و کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ با قیمت ۱۹ هزار دلار، بسیاری از موتورسواران علاقهمند هارلی دیویدسن را جذب خود میکنند. کمی پیشتر، ولکان ۲۰۰۰ به عنوان قویترین کروزر ساخت ژاپن، بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ تاریخساز شد.
کاوازاکی ولکان ۲۰۰۰
زمانی که موتورسیکلت جذاب کاوازاکی ولکان ۲۰۰۰ به بازار جهانی رسید، شرایط مالی و فنی هارلی دیویدسن، ناامیدکننده بود. برند امریکایی، محصولات متنوع و مدرن برای جلب توجه مشتریان نداشت؛ اما شرایط برای مهندسان فرصتطلب ژاپنی، شکل گرفت.
کاوازاکی ولکان ۲۰۰۰
سال ۲۰۰۴، کاوازاکی با ولکان ۲۰۵۳ سیسی، سازندهی بزرگترین پیشرانهی تولید انبوه برای موتورسیکلت در جهان شد. این عنوان البته سال ۲۰۱۹، توسط تریومف با راکت ۲,۴۵۸ سیسی تغییر کرد اما برند ژاپنی برای مدتی طولانی تا سال ۲۰۱۰، پرچمدار باقی ماند.
کاوازاکی ولکان ۲۰۰۰
ولکان ۲۰۰۰ با قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۹۱ نیوتنمتر، حتی روی کاغذ هم جذابیت زیادی دارد؛ هرچند که بررسی فنی روی دستگاه داینو نشان داد گشتاور روی چرخ، ۱۶۵ نیوتنمتر است. این موتورسیکلت ۳۳۰ کیلوگرمی، در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت دارد. در زمان تولید، ولکان ۲۰۰۰ با قیمت ۱۶ تا ۱۷ هزار دلار فروخته میشد.
کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ ویجر مدل ۲۰۲۴
از سال ۲۰۱۰ تا امروز، مدل ۱۷۰۰ سیسی به عنوان قویترین کروزر کاوازاکی تولید میشود. نسخهی ۲۰۲۴، در تیپ ویجر (Voyager) و واکوئرو (Vaquero) قدرت ۸۲ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتنمتر دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶/۵ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت برای ولکان ۱۷۰۰ فراهم است.
خانوادهی موتورسیکلتهای ولکان کاوازاکی، سال ۱۹۸۴ متولد شدند و با انواع مدلهای ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ سیسی، جایگزین ژاپنی برای محصولات امریکایی فراهم کرند. امروزه، همچنان مدلهای مختلف ولکان، بسیار پرفروش و محبوب هستند؛ چراکه علاوهبر قیمت پایینتر نسبت به انواع هارلیدیویدسن، مصرف سوخت کمتر با استهلاک و هزینه نگهداری پایینتر دارند.
۲۲۷۲۲۷
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰