صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی، پیشگام در اشتغالزایی پایدار

بازتاب اقتصاد (baztabeghtesad.ir) : بر اساس گزارش مرکز آمار، پارسال ۲۶۸ هزار و ۳۸ اشتغال خالص در کشور به ثبت رسیده است که رتبه اول اشتغال خالص کشور با ثبت رکورد ۱۰۵ هزار و ۹۷۳ نفر به خراسان رضوی رسیده است.

طبق این گزارش، شاخص متوسط بیکاری استان خراسان رضوی هفت و سه دهم درصد و میزان متوسط مشارکت ۴۳.۱ درصد گزارش شده است که از این منظر نیز استان بهترین عملکرد را در میان استانهای کشور به دست آورده است.

صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی به‌ عنوان یک نهاد حمایتی در راستای حمایت از کسب‌ و کارهای خرد، کوچک، خانگی و متوسط در سطح کشور، توانسته با پرداخت تسهیلات، زمینه اشتغال افراد را در مناطق شهری و روستایی فراهم کند و در این زمینه اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.

ایجاد اشتغال پایدار در روستاها، پرداخت تسهیلات به صندوق های خرد محلی بانوان روستایی، طرح روستای بدون بیکار، طرح «هر روستا یک محصول» و پرداخت تسهیلات برای «احیای واحدهای راکد» از جمله طرحهای صندوق کارآفرینی امید در قالب اشتغالزایی به جامعه هدف است.

صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی، پیشگام در اشتغالزایی پایدار+ فیلم

اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۶۸۵ نفر در خراسان رضوی

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: این صندوق از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا پایان مرداد امسال، در قالب تبصره ۱۸ ماده واحده، اشتغال روستایی و تفاهمنامه‌های منعقده با سازمان‌های مختلف، توانسته است برای ۱۲ هزار و ۶۸۵ نفر در استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند.

امین خوش قامت افزود: در این راستا با پرداخت مبلغ بیش از پنج هزار و ۶۷۳ میلیارد و ۶۱۶ میلیون ریال تسهیلات، چهار هزار و ۵۳۷ فقره پرونده اشتغال به نتیجه رسیده است.

وی بیان کرد: از این تعداد برای پنج هزار و ۴۸۵ نفر به صورت مستقیم و برای هفت هزار و ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی ادامه داد: این صندوق در این بازه زمانی در حوزه قرارداد عاملیت بند الف تبصره ۱۸ قانون برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۰ برای ۷۰۶ فقره مبلغ ۲ هزار و ۳۴۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخته که از این طریق برای ۸۴۹ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: در این زمینه صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی رتبه اول را در بین بانک‌های استان خراسان رضوی و در بین صندوق‌های کارآفرینی امید کل کشور از لحاظ مبلغ ریالی تسهیلات پرداخت شده رتبه اول را در استان دارد.

خوش قامت بیان کرد: همچنین طی این ۲ سال در قالب تفاهمنامه‌های منعقده با سازمان‌های مختلف از جمله زندان‌ها، وزارت کار، مدارس غیرانتفاعی، بنیاد علوی، بنیاد برکت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشت گیاهان دارویی، توسعه سناباد، فولاد سنگان، بابت ۲ هزار و ۵۵۷ فقره به مبلغ بیش از یک هزار و ۸۰۸ میلیارد و ۳۰۳ میلیون ریال پرداخت شده که سبب ایجاد اشتغال برای سه هزار و ۱۹۸ نفر شده است.