وضعیت بازار خودرو یکشنبه ۹ اردیبهشت / ریزش قیمت دنا، ساینا، پراید و سمند

قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روزرسانی شد. در ادامه قیمت خودرو یکشنبه ۹ اردیبهشت را بخوانید.

به گزارش سرویس خودروی بازتاب اقتصاد، قیمت خودروهای ایرانی امروز با نوسان به‌روز شده است. در ادامه جدیدترین قیمت خودروهای پرفروش بازار و تغییرات قیمت بازار نسبت به روز گذشته (هشتم اردیبهشت) را بخوانید.

قیمت روز محصولات ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۶۶۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۱۰ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون پایین آمده است.

قیمت پژو ۲۰۷ پانوراما دنده ای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۷۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۱۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۴۰ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۷۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۶۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۲ به ۹۵۰ میلیون تومان رسیده است که طی یک روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است. قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ ۹۸۰میلیارد تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت تارا دنده ای V۱ مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۹۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۳۵ میلیون تومان است که طی یک روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ به یک میلیاردو۹۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۰ میلیون تومان ارزان شده است.

قیمت دنا پلاس ۶ دنده توربو مدل ۱۴۰۲ نیز ۹۳۰ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده است.

دنا پلاس EF۷ ۵ دنده ساده مدل ۱۴۰۲ نیز به ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۰۰ میلیون تومان است که ۵میلیون ارزان شده است. قیمت رانا پلاس ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۶۴۵ میلیون تومان است که ۵ میلیون گران شده است.

قیمت رانا پلاس پانوراما ارتقا یافته مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۹۰ میلیون تومان شده است که ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت سمند سورن پلاس XU۷P بنزینی مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۳۵ میلیون تومان است که ۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

قیمت سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۲۰ میلیون تومان است که ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت هایما ۷X ۱.۶ لیتر توربو مدل ۱۴۰۲ نیز یک میلیاردو ۷۵۰ میلیون تومان است که ثابت مانده است.

قیمت هایما ۸S مدل ۱۴۰۳ نیز یک میلیاردو۹۷۰ میلیون تومان است که ثابت مانده است.

قیمت هایما S۷ لیتر توربو پلاس ۱.۸ مدل ۱۴۰۳ نیز به یک میلیاردو۶۹۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

قیمت وانت آریسان ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز به ۴۶۰ میلیون تومان رسیده است که ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت روز محصولات سایپا

قیمت اطلس G دنده ای مدل ۱۴۰۳ به ۵۸۵میلیون تومان رسید که طی یک روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت پراید ۱۵۱ SE تیپ DA مدل ۱۴۰۳ نیز ۳۴۲ میلیون تومان شده است که طی یک روز گذشته ۴ میلیون افزایش پیدا کرده است.

قیمت چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ مدل ۲۰۲۳ نیز یک میلیاردو۹۰۰ میلیون تومان شده است که ۵۰ میلیون تومان ارزان شده است.

قیمت ساینا S دنده ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ نیز ۴۴۰ میلیون تومان است که ۵ میلیون تومان ارزان شده است.

قیمت ساینا S دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ نیز به ۴۶۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۰ میلیون پایین آمده است.

قیمت ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۰۵ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۶۰ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت شاهین G دنده ای مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۶۵ میلیون تومان است که ثابت مانده است.

قیمت کوییک GX L دنده ای مدل ۱۴۰۳ نیز ۴۶۲ میلیون تومان است که تغییر نکرده است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۳۵ میلیون تومان است که ثابت مانده است.

قیمت کوییک SR دنده ای مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۴۰ میلیون تومان است که ۲ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۳۵ میلیون تومان شده است که تغییر نکرده است.

پیش بینی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳

کارشناسان چندین سناریو را برای سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی کرده‌اند که برایند همه آن‌ها احتمال افزایش قیمت خودرو است.

اولین سناریو که کمترین احتمال را دارد، کاهش یا ثبات نرخ دلار در سال ۱۴۰۳ و ادامه عرضه قطره‌چکانی است. در این حالت قیمت خودرو یا ثابت می‌ماند یا کاهش می‌باید و با هر بار افزایش قیمت کارخانه‌ای، نرخ خودرو رشد می‌کند.

در دومین سناریو که بسیار محتمل است، شاهد رشد نرخ قیمت دلار و افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو خواهیم بود. این موضوع باعث می‌شود مجالی برای کاهش یا ثبات در بازار خودرو وجود نداشته باشد. البته با توجه به میزان آپشن و مشخصات فنی خودروهای وارداتی جدید (که باید زیر ۲۰ هزار دلار باشند) ترجیح بازار این خواهد بود که خودروهای وارداتی مدل ۲۰۱۸ کماکان گران‌تر از نسخه‌های ۲۰۲۳ باشند و به همان میزان هر دو باهم افزایش پیدا کنند.

با آسان‌تر شدن روند واردات ماشین و بالا رفتن قیمت‌های کارخانه‌ای ایران خودرو و سایپا، اولین چراغ خطر برای خودروهای مونتاژی بازار روشن خواهد شد چون برخی از خودروهای مونتاژی مانند لاماری و فیدلیتی هنوز افزایش آنچنانی در قیمت کارخانه‌ای خود نداده‌اند و مجوز افزایش قیمت آنها نیز توسط دولت صادر نمی‌شود. پس تنها راه آنها برای گران‌تر کردن قیمت محصولات خود، ارائه محصولات جدید خواهد بود. البته این موضوع مساوی است با بالا بردن قیمت و سطح کیفیت آنها. راه دیگر این خودروسازان ارائه خط جدید تولید خودرو، مانند مدیران خودرو با ام وی ام، چری، فونیکس و اکسید است که در هر لاین فرض شده، قیمت‌ها در کانال‌های متفاوتی کشف می‌شوند. با معرفی خودروهای جدید هر خط تولید، قیمت‌ها بالاتر می‌روند. البته گران‌تر شدن قطعات اولیه مانند مواد خام مثل آهن، لاستیک، قطعات الکتریکی و غیره نیز در روند افزایشی شدن بازار بی‌تاثیر نخواهند بود.