طرفداران رانا بخوانند/رانا پلاس اتوماتیک روانه بازار می شود

در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲، ایران‌خودرو از محصول جدیدش، رانا پلاس اتوماتیک، رونمایی کرد. این خودرو اکنون آماده عرضه می‌شود.

به گزارش بازتاب اقتصاد به نقل از دیجیاتو، اخبار جدید از عرضه این سدان با گیربکس شش‌سرعته DAE خبر می‌دهند. این گیربکس هم‌اکنون در تارا اتوماتیک، دنا پلاس اتوماتیک و شاهین پلاس اتوماتیک به کار رفته است. همچنین نصب این گیربکس در پژو ۲۰۷ اتوماتیک باعث شد نسبت به گیربکس‌های AL۴ قدیمی رانندگان تجربه رانندگی بهتری داشته باشند؛ بنابراین جایگزینی گیربکس AMT با گیربکس شش‌سرعته DAE را می‌توان تغییری مثبت در راناپلاس اتوماتیک دانست.

تغییرات بیشتر برای رانا پلاس اتوماتیک
یکی دیگر از مواردی که در نسخه نهایی این سدان تغییر خواهد کرد، فرم کنترلر تعویض دنده است. در نسخه‌ای که در نمایشگاه خودرو‌های سال ۱۴۰۲ به نمایش درآمد، یک کنترلر گرد برای تعویض دنده در نظر گرفته شده بود که با گیربکس AMT هماهنگ می‌شد. بااین‌حال در نسخه نهایی از کنترلر متفاوتی استفاده شده است. همچنین این خودرو به شیفتر‌های تعویض دنده مجهز خواهد بود. شیفتر‌های تعویض دنده یکی از مواردی هستند که در برخی خودرو‌های مونتاژی حذف شده‌اند. دلیل حذف این آپشن سخت‌گیری سازمان استاندارد برای نصب GSI یا راهنمای تعویض دنده است. خوشبختانه ایران‌خودرو در رانا پلاس اتوماتیک این قابلیت را نصب کرده و مشتریان امکان استفاده از شیفتر‌های تعویض دنده را دارند.

TU۵P
انتظار می‌رود راناپلاس اتوماتیک، جایگزین رانا پلاس پانوراما شود. نسخه پانوراما از رانا پلاس به موتور TU۵P و گیربکس شش‌سرعته دستی مجهز بود که مدتی است تولید آن متوقف شده است. ترکیب گیربکس DAE و موتور TU۵P در راناپلاس اتوماتیک این خودرو را از نظر فنی در سطح تارا اتوماتیک V۴ LX قرار می‌دهد. البته ایران‌خودرو سعی خواهد کرد برای محافظت از جایگاه تارا اتوماتیک V۴، آپشن‌های کمتری در راناپلاس اتوماتیک در نظر بگیرد تا همچنان تقاضا برای خرید تارا اتوماتیک وجود داشته باشد