تیک‌تاک رقیب توییتر می‌شود!

دیجیاتو نوشت: شبکه اجتماعی بزرگ تیک‌تاک که پیش‌تر عمدتاً برای انتشار ویدیوهای کوتاه استفاده می‌شد، حالا قابلیتی برای انتشار پست‌های متنی دارد.

در شرایطی که اینستاگرام تردز برای رقابت با توییتر وارد بازار شده و پلتفرم ایلان ماسک هم برند خود را به X تغییر داده، تیک تاک از قابلیتی برای انتشار پست‌های متنی در شبکه اجتماعی خود رونمایی کرده است. حالا این اپلیکیشن هم می‌تواند به‌نوعی با توییتر رقابت کند.

پلتفرم تیک تاک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از حالا به‌بعد به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند پست‌های فقط متنی هم به اشتراک بگذارند. این اپلیکیشن پیش‌تر به‌طور عمده بر محتواهای ویدیویی تمرکز داشت و انتشار متن خالی ممکن نبود. اما حالا این شرکت اجازه می‌دهد تا خلاقیت‌های متنی هم فرصت عرضه داشته باشند.

کاربران می‌توانند در پست‌های متنی از پس‌زمینه‌های رنگی و استیکرها استفاده کنند. حداکثر تعداد کلمات در هر پست متنی ۱۰۰۰ کلمه خواهد بود؛ اما به‌نظر می‌رسد که این ویژگی همچنان با بستری برای تبادل نظر فاصله داشته باشد.

تیک‌تاک رقیب توییتر می‌شود!

تیک تاک هم رقیب توییتر شد

این تغییر احتمالاً اقدامی برای رقابت با توییتر است که تغییرات چند وقت اخیرش باعث شده خیلی از کاربران به دنبال جایگزین برای آن باشند. چند هفته پیش، متا هم از اپلیکیشنی برای تولید محتوای متنی به نام اینستاگرام تردز پرده برداشت که اگرچه شروع خوبی داشت، اما اکنون در وضعیت مناسبی به‌سر نمی‌برد. تعداد کاربران فعال در این پلتفرم کاهش چشمگیری داشته است.

ازآن‌سو اما تیک تاک بیش از یک میلیارد کاربر دارد و امیدوار است که با این قابلیت جدید بتواند افراد بیشتری را به‌سمت پلتفرم خود جذب کند. البته جامعه کاربران این اپلیکیشن جوان‌تر از اکثر رقباست. رگولاتور ارتباطات بریتانیا می‌گوید تیک تاک اولین منبع خبری کاربران ۱۲ تا ۱۵ ساله است. در رتبه‌های بعدی یوتوب و اینستاگرام قرار دارند.

بااین‌حال، این شرکت با انتقاداتی به‌خاطر ارتباطات احتمالی با دولت چین روبه‌رو بوده است. این قضیه به‌ویژه در آمریکا، بریتانیا و کانادا موردتوجه قرار گرفته و موجب محدودسازی دسترسی ادارات دولتی به این اپلیکیشن شده است.

۲۲۷۲۲۷