برندسازی جهانی صنعت گوهرسنگ، هدف نهایی مسابقات
سید ابومحمد هاشمی امروز در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات آزاد ملی مهارت گوهر تراشی که در شهرستان فردوس آغاز شده گفت: با توجه به ظرفیت صنعت گوهرسنگ کشور، برندسازی تراشکاران گوهر سنگ و محصولات گوهرسنگ ایران ضروری است.
وی افزود: صنعت گوهر سنگ از نظر توانمندی فعالان و کیفیت محصول، باید به دنیا معرفی شود.
مجری طرح گوهرسنگ با اشاره به ضرورت تحول در آموزش صنعت گوهرسنگ تصریح کرد: در بخش آموزش ها، باید از تراش عمومی عبور کنیم و به سمت تراش های بازار محور حرکت کنیم.
وی ادامه داد: حضور ایران در نمایشگاه های بین المللی تخصصی گوهرسنگ مانند نمایشگاه ایتالیا، تایلند و غیره، موجب توسعه صنعت گوهرسنگ می شود و زمینه ورود ما به بازارهای بین المللی فراهم خواهد شد.
هاشمی خاطرنشان کرد: در سفر ۱۰ آبان ۱۴۰۰ به شهرستان فردوس و مذاکره با مسئولان، تصمیم بر اجرای طرح جهانی صنایع دستی گوهرسنگ ها گرفته شد.
وی افزود: مسابقات گوهرسنگ با توجه به طیف سنی و علمی آن برای ما بسیار امیدوارکننده است.
مجری طرح گوهر سنگ اعلام کرد: در راستای سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ کشور، پیگیری کارگاه صنعتی تولید اسلب عقیق در شهرستان فردوس در دستور کار قرار گرفته است.
نخستین رویداد ملی مسابقات گوهرتراشی با مشارکت ایمیدرو و سازمان فنی و حرفه ای از امروز آغاز شده و تا ۱۱ آبان ادامه دارد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰