مدیرعامل فولاد خوزستان در پنل تخصصی همایش تاب‌آوری در صنعت فولاد عنوان کرد؛

چالش‌های عمده در حوزه تاب‌آوری صنعت فولاد کشور

بازتاب اقتصاد (baztabeghtesad.ir) : امین ابراهیمی، مدیرعامل فولاد خوزستان و نایب رئیس انجمن فولاد گفت: قیمت مواد اولیه و چالش‌های بازار جهانی جنگ روسیه و اوکراین و کمبود گاز ارزان‌قیمت اصلی‌ترین چالش‌های صنعت فولاد است. همچنین افزایش هزینه‌های مالیاتی از دیگر چالش‌های فولادسازان به شمار می‌رود.

مدیرعامل فولاد خوزستان، قیمت مواد اولیه را یکی از چالش‌های شرکت‌های فولادی دانست و افزود: چالش‌های بازار جهانی، جنگ روسیه و اوکراین و کمبود گاز ارزان‌قیمت به همراه افزایش هزینه های مالیاتی اصلی‌ترین چالش‌های صنعت فولاد است.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش هزینه‌های تولید فولاد افزایش یافته و حاشیه سود شرکت‌های فولادی کاهش چشم گیر داشته است. تنها راهکار توجه نهادهای دولتی به پیشنهادات انجمن ها و نهادهای غیردولتی فولادی است.

ابراهیمی اشاره‌ای به تاثیر محدودیت‌های برق در میزان تولید برنامه‌ریزی شش ماهه نخست امسال داشت و افزود: تا به امروز به واسطه‌ی اعمال محدودیت‌های برقی نزدیک به ۵۴۰ هزار تُن معادل یک و نیم ماه تولید برنامه‌ریزی شده را از دست دادیم، این حجم از تولید از دست رفته، یعنی عملا یک و نیم ماه شرکت تولیدی نداشته است.