مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین مطرح کرد:

به زودی کارخانه تولید طلا راه‌اندازی می‌شود

بازتاب اقتصاد (baztabeghtesad.ir) : مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین گفت: با توجه به ظرفیت‌های بزرگی که در حوزه اکتشاف و تولید مس و طلا در کشور داریم، به زودی عملیات بهره‌برداری و راه‌اندازی کارخانه تولید طلا را آغاز خواهیم کرد.

روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، محمد محیاپور در اختتامیه رویداد جام رسانه امید بیان کرد: ذخیره قطعی سنگ‌آهن معدن شماره ۳ گل‌گهر بیش از ۴۰ میلیون تن است که به زودی طرح‌های توسعه‌ای در این معدن را اعلام می‌کنیم؛ معدن شماره ۳ گهرزمین، بزرگ‌ترین معدن خاورمیانه به شمار می‌‎آید که شرایط آن را بسیار خاص و ویژه کرده است.

وی افزود: تکمیل زنجیره فولاد در استان کرمان و شهرستان سیرجان را پیگیری می‌کنیم و برنامه برداشت بیش از ۲۵ میلیون سنگ‌آهن را از این معدن داریم. در حال حاضر از ظرفیت تولید سالیانه هشت میلیون تن کنسانتره و ۶ میلیون تن گندله برخورداریم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین با اشاره به تکمیل ظرفیت زنجیره فولاد، عنوان کرد: تولید محصولات خاص و باکیفیت را در دستور کار داریم؛ بخشی از این محصولات که در بدنه خودرو استفاده می‌شود، در گذشته از خارج کشور وارد می‌شد که امروز در این زمینه خودکفا شده‌ایم.

محیاپور توسعه جغرافیایی و تنوع سبد محصول را از رویکردهای شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین دانست و گفت: بیش از سه پیمانکار حفاری تا عمق بیش از سه هزار و ۳۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ متر عملیات اکتشافی در حوزه مس و طلا انجام می‌دهند. از این رو به برنامه‌های امیدبخشی در این زمینه رسیده‌ایم که اثبات می‌کند کشور از چه استعدادهای بزرگی برخوردار است.

وی تاکید کرد: اخیرا در یک مزایده معدن طلا شرکت کرده‌ایم که عملیات بهره‌برداری و راه‌اندازی کارخانه تولید طلا را خواهیم داشت و این موضوع باعث توزیع عادلانه ثروت در کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین با بیان اینکه توسعه صنعتی، مستلزم بومی‌سازی تجهیزات است، خاطرنشان کرد: بومی‌سازی قطعات و ماشین‌آلات فناورانه برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است.

محیاپور در همین راستا ادامه داد: بومی‌سازی و دستیابی به دانش معدن‌کاری روباز و زمینی، امکان‌سنجی تولید عناصر نادر خاکی در کشور، امکان‌سنجی شیرین‌سازی شورابه معدن گهرزمین، ارزیابی تولید عناصر باارزش از نمک حاصله و امکان‌سنجی استحصال عناصر ارزشمند از شورابه‌های قم، از دیگر دستاوردهای کشور بوده است.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، یادآور شد: واگذاری ۳۰ درصد شرکت به عموم را در دستور کار داریم که به زودی مشارکت مردم را خواهیم داشت. خوشبختانه به بازارهای صادراتی ویژه‌ای نیز دسترسی پیدا کرده‌ایم و مشتریان خارجی تمایل زیادی برای استفاده از محصولات ایرانی از خود نشان می‌دهند که حداقل ۱۵ درصد نسبت به سایر کشورها کاهش قیمت دارد.