با ۶ میلیارد دلار کدام را ترجیح می‌دهید؛ واردات قطعات ایران خودرو و سایپا یا ۳۰۰ هزار خودرو کلاس جهانی؟!

بازتاب اقتصاد (baztabeghtesad.ir) :

جهش قیمت‌ها در بازار خودرو به تبع نوسانات ارزی و تبدیل شدن خودرو به یک کالای سرمایه‌ای و عدم تامین تقاضای مورد نیاز مردم توسط خودروسازان داخلی سبب شد تا عزم مجلس و دولت برای واردات خودروهای کارکرده با تاکید بر ارزبری کمتر و قیمت مناسب جزم شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، جهش قیمت‌ها در بازار خودرو به تبع نوسانات ارزی و تبدیل شدن خودرو به یک کالای سرمایه‌ای و عدم تامین تقاضای مورد نیاز مردم توسط خودروسازان داخلی سبب شد تا عزم مجلس و دولت برای واردات خودروهای کارکرده با تاکید بر ارزبری کمتر و قیمت مناسب جزم شود.

از طرفی تاکید بر این است که منابع ارزی محدود است و امکان اختصاص آن به واردات خودرو وجود ندارد و از طرف دیگر بانک مرکزی می‌گوید برای واردات خودرو باید منشا ارز برای این نهاد مشخص باشد و مخالف تامین ارز از منشا خارجی و یا ارزهای مردم است.

اما آیا واقعا راهکاری برای واردات خودرو ضمن رعایت ملاحظات ارزی وجود ندارد؟