مرکز رشد بانک ایران زمین چتری حمایتگر در زمینه توسعه کسب و کارهای دانش بنیان

بازتاب اقتصاد (baztabeghtesad.ir) : در چند سال اخیر سیاست گذاری های بانک ایران زمین در جهت رشد و توسعه کسب و کارهای نوپای حوزه صنعت مالی و بانکداری، گویای توجه و مداقه مدیران توانمند و با دانش این بانک است تا جایی که سبب ساز تحقق شعار این بانک با عنوان «نوآوری به گستره ایران زمین» بوده است.

بانک ایران زمین یکی از بانک هایی است که با تکیه بر سیاست های مشخص و به سامان نقش بسیار مهمی در توسعه و ارتقا کسب و کارهای نوپا (دانش بنیان و استارت آپها) داشته است. این سیاست ها هم در بخش مالی و هم بخشی حمایت های معنوی صورت گرفته است.

در همین راستا بود که در سال ۱۳۹۸ با تاسیس «مرکز نوآوری های ایران زمین» نقش اثربخش خود را با آموزش و توانمند سازی، هدایت و حمایت از کسب و کار‌های نوپا در زمینه فعالیت های حوزه های ‌ فناوری مالی (فین تک)، بلاک چین، هوش مصنوعی، بیگ دیتا و تجارت الکترونیک آغاز کرد.

مرکز نوآوری های ایران زمین، با استفاده از تجارب یاد شده در حوزه دانش بنیان و استارتآپ، راه را برای کسب و کارهای نوپا هموار ساخته و با استفاده از زیرساخت های موجود در مرکز نوآوری، «بانکداری باز» و «شتاب دهی» را زمینه ساز حضور صاحبان ایده و کسب و کارهای نوآورانه در زمینه توسعه طرح های نوآورانه و زنجیره خلق ارزش قرار داده است.

اقدامات بانک ایران زمین در توسعه دانش مالی و بانکی، فاکتور مهمی است که متخصصان در مسیر ارزش آفرینی برای کسب و کارهای دانش بنیان از مرحله ایده و طرح تا مرحله اجرا و توسعه آن را موثر و حمایتگر دانسته اند.

مرکزنوآوری های ایران زمین، در حوزه هایی اقدام به حمایت کرده که این حوزه ها نقش موثری در رشد و توسعه بانکداری الکترونیک و خدمات بانکداری دیجیتال دارند و این دایره حمایت تا مرزهای بی نهایت خلاقیت صاحبان ایده و طرح های توسعه دهنده دانش بانکی و مالی گسترش یافته و هیچ محدودیتی را بر نمی تابد و در طی این پنج سال ثابت کرده است که حمایتی هوشمندانه از طرح های دانش بنیان در این زمینه داشته است.

از دلایل این جایگاه در سیاست گذاری های مرکز ، امکانات به روز مرکز و استفاده از نیروی انسانی کارآمد و تخصص است که توانسته در یک همگرایی دانش مدارانه، افق های روشنی را در صنعت بانکداری برای خود تعریف و مهیا سازد.

بدین سان ، مرکز فناوری های ایران زمین، امکانات خود را در قالب خدمات نوآورانه و برنامه شتاب ، در اختیار کسب و کارهای نوپا قرار داده که با وجود زیر ساخت های مناسب این مرکز، زمینه را برای حضور موثر و امکان یابی برای توسعه ، فراهم یافته اند.

کسب و کارهای نوپا در ادامه ا
ین روند، از فضاهای کار اشتراکی ، ارتباط با شبکه گسترده فعالان زیست بوم و مراکز علمی _ دانشگاهی بهره مند شده تا موقعیت های درخشانی را برای توسعه طرح های نوآورانه خود داشته باشند و در مسیر درست توسعه و زنجیره ارزش قرار گیرند.