سرویس گیمینگ جدید در راه یوتیوب

زومیت نوشت: بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، یوتیوب در حال ساخت سرویس بازی‌ای به نام Playables است.

ظاهراً گوگل به دنبال آن است که با ارائه سرویس بازی آنلاین در یوتیوب، منبع درآمد جدیدی برای آن ایجاد کند. یوتیوب به تازگی از کارمندانش خواسته تا محصول جدیدی به نام Playables را آزمایش کنند، در این محصول کاربران می‌توانند مستقیماً در وب‌سایت یا اپ موبایل یوتیوب به بعضی از بازی‌های آنلاین دسترسی داشته باشند.

بر اساس گزارش انگجت، این بازی‌ها در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها قابل اجرا است؛ برای مثال کاربران می‌توانند بازی مورد علاقه‌شان را از طریق مرورگرهای وب یا نرم‌افزارهای اندروید و iOS یوتیوب، بازی کنند. در حال حاضر یکی از این بازی‌ها Stack Bounce است، این بازی در سبک آرکید است و از تبلیغات حین بازی پشتیبانی می‌کند. در این بازی، بازیکنان باید با پرتاب توپ، لایه‌های یک دیوار آجری را بشکنند. یوتیوب در حال حاضر از سرویس استریم بازی‌اش درآمد خوبی کسب می‌کند. محصول Playables نیز راه جدید درآمدزایی را برای یوتیوب فراهم می‌کند، به‌خصوص در حال حاضر که شرکت‌ها در حال کاهش هزینه‌های تبلیغاتی خود هستند.

تلاش جدید گوگل برای کسب درآمد از بازی‌های ویدیویی در حالی رخ می‌دهد که پیش از این، گوگل نتوانست سرویس بازی Stadia را توسعه دهد و در نهایت آن را تعطیل کرد؛ ولی به نظر می‌رسد این بار گوگل روی مخاطبان پرشمار یوتیوب برای موفقیت در کسب درآمد از بازی‌های ویدیویی آنلاین حساب باز کرده است. در حال حاضر مخاطبان زیادی هر روزه از یوتیوب بازدید می‌کنند، بنابراین این سایت برای تبلیغ محصول جدیدش مشکلی نخواهد داشت. احتمالاً Playables بیشتر شبیه محصول بازی نتفلیکس باشد؛ نتفلیکس به کاربرانی که اشتراک‌هایش را خریداری کرده‌اند، امکان انجام بازی‌های کژوال را در محصول بازی‌اش می‌دهد.

نتفلیکس در آینده ایده‌های بزرگی را برای محصول بازی خود دارد، گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت در حال کار روی توسعه بازی‌های قابل اجرا در تلویزیون‌های هوشمند است، این بازی‌ها از گوشی هوشمند به عنوان دسته بازی استفاده می‌کنند.

۲۲۷۲۲۷